Aan de slag

Werken met DjustConnect is heel eenvoudig. Eens geregistreerd, kom je op een persoonlijk dashboard terecht. 

Vaak gestelde vragen

Hoe kan ik starten met het gebruik van DjustConnect?

U moet zich eerst registreren voor DjustConnect. Hoe dit loopt, kan u in meer detail hier lezen. 

Nadat u geregistreerd bent, kan u zich telkens eenvoudig aanmelden met uw eID of itsme app. 

Hoe kan ik me als land- of tuinbouwer registreren bij DjustConnect?

Via de roze knop 'Aanmelden' rechtsboven, komt u in het DjustConnect portaal terecht. Om te registeren kiest u de rechter optie: "Uw 1ste bezoek? Registreer als Landbouwer of Landbouwonderneming".  Er wordt u dan gevraagd om uw e-mailadres in te vullen.

U ontvangt nu een e-mail met link om de registratie te voltooien.
Hou itsme of uw identiteitskaart, kaartlezer en pincode bij de hand.
Geen e-mail ontvangen? Kijk ook eens bij de ongewenste mail of spam. 

Wanneer u bent ingelogd, kiest u de optie "een onderneming of organisatie", waarna u op uw persoonlijke DjustConnect dashboard terecht komt. 

Hoe kan ik aanmelden bij DjustConnect?

Aanmelden bij DjustConnect doet u met uw eID (elektronische identiteitskaart)

Dit heeft u nodig:

  • uw identiteitskaart, met de pincode bestaande uit 4 cijfers
  • de juiste software om eID te gebruiken. Indien u de eID nog niet gebruikt (vb. voor e-loket, tax on web), dan kan u de software gratis downloaden ‘eID Software
  • een aparte kaartlezer of een kaartlezer ingebouwd in uw computer of toetsenbord

Kan ik ook aanmelden met itsme of andere sleutels?

Ja, u kan ook aanmelden met itsme, met een beveiligingscode met mobiele app en met een beveiligingscode via SMS.

Wie heeft toegang tot mijn DjustConnect?

Uw bedrijfsspecifieke DjustConnect is toegankelijk voor:

  • uzelf
  • personen die u machtiging heeft gegeven via het DjustConnect portaal

Bedrijven, labo’s, controle instanties hebben geen toegang tot uw gegevens.

Hoe kan ik andere personen machtigen om mijn DjustConnect te bekijken en te beheren?

Als (mede)zaakvoerder kan u andere personen toegang geven tot uw DjustConnect. Hiervoor klikt u in het DjustConnect portaal op de link ‘Gebruikers’. Hierbij krijgt u een overzicht van wie reeds toegang heeft tot uw DjustConnect. Onderaan staat de knop ‘Gebruiker uitnodigen’, die u vraagt het e-mailadres van de betreffende persoon in te geven. Deze persoon zal een e-mail krijgen met een vraag tot registratie.

Hoe kan ik de data-aanvragen voor applicaties beheren in DjustConnect?

Eens u volledig bent geregistreerd, kan u uw data-aanvragen beheren. U kan de data-aanvragen steeds aanpassen door in te loggen. Op dit moment kan u dit reeds voor IKM-NETdoen. Er zullen nog meer applicaties die gebruik maken van DjustConnect gelanceerd worden. Op dat moment zal u nieuwe datakaartjes zien voor de andere applicaties en telkens uw data-aanvragen kunnen beheren. Om de data-aanvragen te beheren, klikt u in het data-kaartje op ‘Overzicht’, om een detailoverzicht te zien van de gevraagde databronnen. U kan voor elk van deze databronnen toestemming geven om de data te delen, in de kolom ‘Acties’. U ziet bij ‘Status’ een vinkje verschijnen wanneer u goedkeuring heeft gegeven. Deze data wordt dan doorgestuurd naar de applicatie. 

Ik heb een leeg dashboard. Hoe komt dat?

Geen melkveehouder? Dan is het mogelijk dat we vandaag voor u persoonlijk nog geen data-aanvragen hebben. Maar er wordt achter de schermen hard gewerkt aan nieuwe toepassingen. Registreer u daarom vandaag nog en u wordt via mail persoonlijk op de hoogte gebracht op moment dat er voor u landbouwbedrijf data-aanvragen zijn. Zo behoudt u vandaag én in de toekomst  100 % de controle over uw landbouwdata.

Welke applicaties werken er op DjustConnect?

IKM-NET is de eerste applicatie van DjustConnect. Met IKM-NET is het mogelijk om de jaarlijkse audit voor lastenboek van IKM, de Integrale Kwaliteitszorg Melk, voor te bereiden. Indien u daarvoor de toestemming geeft, vloeit data automatisch door van bij de bron naar uw IKM overzicht.

Welke data is beschikbaar via DjustConnect?

De data wordt beschikbaar gesteld via API's (Application Programming Interfaces). Als je op zoek bent naar data, kan je kijken op de API-marktplaats of deze al in de lijst staat. Indien niet, kan je contact opnemen met de helpdesk, en kunnen we je case samen bekijken. 

Heb je een vraag?

Wil je samenwerken of wil je beter begrijpen wat DjustConnect voor je kan betekenen? Aarzel niet om contact op te nemen.